Blogg

Preliminärt besked från ForumCiv om fortsatt 3-årigt projekt

We are happy to inform you that ForumCiv has taken a preliminary decision to approve your application to the Swedish partnership programme. The final decision is depending on Sida’s decision to fund ForumCiv, which in turn is depending on the government’s decision to fund Sida. It is expected the government will present their funding of … Fortsätt läsa Preliminärt besked från ForumCiv om fortsatt 3-årigt projekt

I början av juli blev Rosalie kontaktad av Oumie Faye och Boharry i Gambian Association in Sweden (GOIS). De bjöd in oss till den årliga gambiska kulturdagen som i år hölls i Husby träff den 23 juli. Vi skulle också få möjlighet att kort presentera SAELG och vår verksamhet. Boharry är en vän till Rosalie … Fortsätt läsa SAELG:s medverkan vid Gambiska Föreningens Kulturdag i Husby lördag 23 juli 2022

SAELG på Ordet Fritt i Gävle 18 – 22 maj

Ordet Fritt är ABFs folkbildningsdagar. Under Ordet Fritt 2022 träffades ABF-are och dess folkbildningsvänner i Gävle under tre fullspäckade dagar. SAELG var med och vi fick möjlighet att presentera vår verksamhet. Vart fjärde år samlar ABF folkbildare och föreningsaktiva från hela landet för att samverka och utbyta erfarenheter. Arrangemanget samlar över tusen deltagare och programmet … Fortsätt läsa SAELG på Ordet Fritt i Gävle 18 – 22 maj

Kallelse till årsmöte i SAELG söndagen den 6 mars kl 14.00 via Zoom

Bästa medlem! Härmed kallas du till årsmöte i SAELG söndagen den 6 mars kl 14.00. Mötet sker digitalt via Zoom och här följer länken som du klickar på för att ansluta till mötet. Du kan ansluta med dator, surfplatta eller telefon. Join Zoom Meetinghttps://socialdemokraterna.zoom.us/j/86430241878 Meeting ID: 864 3024 1878                     Passcode: saelg22 Som du ser har … Fortsätt läsa Kallelse till årsmöte i SAELG söndagen den 6 mars kl 14.00 via Zoom

Projektet är igång!

En första lägesrapport 15 februari 2021 Den 21 december 2020 fick vi ett mail från vår handläggare på ForumCiv som meddelade att vår projektansökan var godkänd! I slutet av januari kom ett avtal med flera bilagor att skriva under samt besked om att utbetalning av projektmedlen skulle dröja till slutet februari/början mars. Vi informerade Omar … Fortsätt läsa Projektet är igång!

Kallelse till Årsmöte 2021

Kallelse till digitalt årsmöte i SAELG (Swedish Association for Economical Liberation in The Gambia). På grund av rådande omständigheter har styrelsen beslutat att i år genomföra ett digitalt årsmöte och du hälsas härmed varmt välkommen. Mötet genomförs lördagen den 6 mars 2021 kl 13.00. Styrelsen kommer att skicka ut en intresseanmälan och det enda du … Fortsätt läsa Kallelse till Årsmöte 2021